Skip to content

שירי הטיקטוק המובילים | השיר שחיפשת נמצא כאן!

  • by
דרג post

שירי טיקטוק

טיק טוק כבר מזמן לא נחלתם של ילדים בלבד וכיום האפליקציה היא אחת מהמצליחות בעולם שנותנות פייט רציני לפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם היותר ותיקות. יש הרבה דברים מאוד מוצלחים בטיק טוק אשר גורמים לה להיות כול כך פופולרית אך אין ספק שהבולטים שבהם הם דווקא השירים שמתנגנים ברקע הסרטונים. בעוד פעם היה ניתן לטעון כי הרדיו או MTV הם מכונות להיטים, היום דווקא הטיק טוק הוא זה שנותן מעמד של כבוד לשירים בכול רחבי העולם.

שירי טיקטוק – איפה ולמה?

כאשר מדברים על שירי טיקטוק, הכוונה היא לשירים שמאוד נפוצים בטיק טוק בתכנים שמעלים חברים ברשת, ובעיקר כאלו אשר בעלי מיליוני עוקבים כמו צארלי דמיליו לדוגמא. הסרטונים אשר מוגדרים כאתגרים וקוראים לאנשים להעלות סרטוני חיקוי שלהם, מלווים בשירים שהופכים אט אט לפופולריים מאוד. החל משירים ישנים שמקבלים פתאום חשיפה מחדש, וכלה בשירים חדשים שנכתבים ספציפית בשביל הטיק טוק מתוך אמונה כי ישרתו נאמנה סרטון או אתגר.

מצעד שירי טיקטוק

חשוב להבין כי שירי טיק טוק הפך למעין ז'אנר משל עצמו בעולם המוזיקה העולמי, ועקב כך ניתן למצוא מצעדי שירים שכאלו בכול רחבי העולם. אנשים כיום צורכים מוזיקה ומכירים שירים חדשים ממש דרך האפליקציה ושירים של אמנים לא מוכרים כלל, שבוודאי לא היו מקבלים חשיפה ברדיו או במצעדים האמריקאיים, מוצאים את דרכם למיליוני צופים ומעריצים אשר מזניקים ביום אחד את הקריירה של היוצר.

שירים פופולריים ואהובים

הרבה מהשירים אשר מתפרסמים דרך האפליקצייה הם שירים אשר מלווים אתגרים שכובשים את העולם. הרי אם מיליוני אנשים מתאמנים ומצלמים סרטון שבו הם רוקדים או משחקים לצלילי שיר מסוים, ברור כי במהרה השיר יקבל עצמאות משל עצמו וישמע בתור השיר עצמו, ולא רק כרקע לסרטון הויראלי שרץ באפליקציה. ישנה רשימה ארוכה של שירים שהתפרסמו מאוד, נפרט חלק ממנה.

Call me by your name

השירMontero   של ליל נאז איקס שוחרר במרץ 2021 כחלק מאלבום הבכורה של האמן. למי שמצלצל מוכר הביטוי "קרא לי בשמך" ההשראה אליו אכן לקוחה מתוך הסרט שעוסק בקהילת הלהט"ב שיצא כמה שנים קודם לכן. ליל התוודה כי הוא מחוץ לארון וכי המטרה שלו שהשיר יאפשר לאנשים אחרים להרגיש יותר בנוח עם עצמם ועם הנטייה המינית שלהם.

Mirrors

אתם בודאי מכירים את האומן שמחזיק בשיר הזה, וסביר שגם את השיר, מדובר כמובן בג'סטין טימברלייק אשר כלל לא זקוק לטיק טוק כדי לשחרר שיר מוצלח, אך ברור כי הוא לא מתלונן על כך שהשיר שלו שיצא אי שם בשנת 2013 הרחוקה צבר תאוצה של ממש באתגר טיק טוק פופולרי.

35 + 34

35 + 34 הוא שיר של אריאנה גרנדה אשר שוחרר בשנת 2020 כחלק מהאלבום השישי של אריאנה. השיר עוסק בחיי המין של אריאנה ובן הזוג שלה ומכאן גם מקור השם של השיר אשר לאחר החיבור המתמטי מתקבל שם של תנוחה מינית פופלורית.

Shake dat

השיר שייך ללואי, שניתן לומר עליו שהוא זמר לא מוכר כלל עם שיר אחד מוצלח מאוד וכול זאת, תודות לטיק טוק. מדובר באחד השירים המצליחים באפליקציה מאלו אשר שייכים לאמנים שלא התפרסמו טרם האפליקצייה ובעצם גם לא כל כך צלחו לאחריה, למעט השיר הזה.

Streets

השיר שייך לראפרית דוג'ה קאט ושוחרר כחלק מאלבומה השני. עבור השיר הזה אין ספק שטיק טוק שיחק תפקיד מפתח בפרסומו בעיקר בתור היותו רקע לאתגר הצללית.

My type

השיר נקרא בעברית הטיפוס שלי והוא שוחרר על ידי הראפרית סוויטי מתוך האלבום השני שלה. השיר שוחרר בשנת 2019 והוא מלווה ריקודי טיק טוק רבים.

Out west

שיר שהתפרסם בעיקר לאחר שכוכב טיקטוק ניקולה בלומגארדן שחרר אתגר ריקוד הנושא את שם השיר מה שהפך את הסרטון, ואת השיר לויראלי מאוד בפברואר 2020.

Walk

השיר שייך לריילו רודריגס תוך שיתוף פעולה עם אמנים נוספים, אם תשמעו אותו אתם ודאי תזהו אותו ישר מהרקע של סרטוני השוואה רבים. פופולרי בעיקר כרקע לסרטונים בהם משתמשים מדרגים דברים שהם אוהבים או בוחרים בין שני דברים שנראים כמו שתי אופציות טובות.

Shower

השיר הוא סינגל של בקי ג'י אשר שוחרר בשנת 2014 אשר הפך פופולרי באמת כאשר הפך לשיר טיק טוק בשנת 2020 ומאז מככב במצעדי השירים ובעולם כולו.

Aesthetic

כשמו כן הוא, השיר מצא את מקומו כרקע להרבה סרטונים הקשורים על פניו באסטתיקה, בעוד שירים מוצלחים אחרים דווקא מתפרסמים כרקע לריקוד או למשחק כלשהוא, השיר הזה דווקא לרוב ילווה סרטוני DIY כלומר סרטונים שבהם אנשים מכינים דברים מגניבים שנראים טוב ומצטלמים טוב. לאור העובדה כי סרטונים כאלה עולים בתדירות גבוהה לטיק טוק, כנראה שלא תצליחו להעביר שיטוט באפליקציה מבלי להיתקל בו.

Dilemma

השיר דילמה שייך לראפר נלי והוא דוגמה מעולה לכוח של הרשת טיק טוק להחיות שירים ישנים ולהפוך שירים לא כול כך מוכרים לפופולריים מאוד. השיר שוחרר בשנת 2009 אך עשה קאמבק של ממש בשנת 2021 כאשר היה רקע לריקוד טיק טוק מאוד מוכר וממכר.

Planet Rock

השיר שוחרר בשנת 2008 וכולל בתוכו חלקים מאוד ייחודיים אשר השתלבו בסרטוני טיק טוק רבים וגרמו לו להפוך לויראלי ולמוצלח למעלה מעשור אחרי ששוחרר לעולם.

The other side

אחד השירים מתוך הסרט "המופע הגדול ביותר" של רשת פוקס אשר כולל בתוכו שירים רבים שהפכו להצלחה בפני עצמם. בטיק טוק, השיר מלווה מעין אתגר טיק טוק בו אנשים מעלים סרטונים עם רשימות בנושאים מסוימים, לדוגמא דברים שהם לא מוכנים לעשות או דברים שהם לא מוכנים לאכול.

 

הכירו את הטיקטוק

לאחר שסקרנו כמה שירי טיק טוק מוכרים ואהובים, הגיע הזמן לוודא שברור לכולם במה בכלל מדובר כאשר מדברים על טיק טוק וכיצד ניתן לשחרר שיר אשר יהפוך ללהיט של ממש רק דרך הפלטפורמה הזאת. בסופו של דבר מדובר באפליקציה של רשת חברתית, אך בדומה לכך שאינסטגרם עוסק יותר בשיתוף תמונות אל מול פייסבוק, הטיקטוק מאפשר להעלות סרטונים קצרים (עד 3 דקות).

סרטוני טיקטוק

כיום ישנם מיליוני משתתפים ברשת והיא פופולרית מאוד, למרות שכביכול הגיעה אלינו מהמזרח ולאו דווקא שחרור של מוצר אמריקאי אשר לרוב יהיה זה שיכבוש את העולם. הסרטונים באפליקציה מגוונים מאוד אך ישנם כמה ז'אנרים נפוצים יותר שניתן למצוא ברשת.

  1. ריקודים ושירים – איך אפשר בלי לפרט אודות סרטוני הריקודים של הטיק טוק, אמנים גדולים שהתפרסמו דרך האפליקציה היו דווקא אלו שרוקדים הכי יפה, או לפחות הכי מושך וידעו להדביק זאת לשיר קליט וכיפי שיגרום לך לרצות לחקות את הריקוד וכך בעצם להגדיל את החשיפה של מי שיצר את הסרטון או את השיר במקור.
  2. דירוגים והבעת דעה – אל תתנו לשירים המתוקים והכיפיים לבלבל אתכם, סרטוני ושירי טיקטוק יכולים בהחלט גם להיות כאלו אשר אמורים להעביר מסר מסוים. בין אם מסר יחסית רדוד כמו מה אני מעדיף פיצה עם זיתים או עם פטריות, אך לעיתים גם מסרים פוליטיים לדוגמא או בתחום השוויון והמודעות לתופעות.
  3. פרסומות וערוצים מסחריים – אם בעבר היו שואלים אתכם כיצד הכי כדאי לפרסם את העסק שלי, כנראה שהתשובה הייתה בפייסבוק או אפילו ביוטיוב, אך כיום, לאור החשיפה האדירה של טיקטוק, עסקים רבים וחברות מסחריות דואגות לפרסום גם בתוך האפליקציה, זאת יכול להיות באתגר אשר מפרסם מוצר או מקום מסוים, אך גם בפרסומות של ממש שמופצות באפליקציה.

עוקבים ונעקבים

מה שמייחד את האפליקציה הזאת דווקא אל מול רשתות חברתיות אחרות הוא הקלות בה השחקנים המרכזיים משתנים מדי יום ביומו. אמנם ניתן לעקוב אחר משתמשים באפליקציה מה שכן מאפשר לבצע השוואה בין משתמשים ובין הפופולריות שלהם, אך לא פעם אנשים ללא הרבה עוקבים מצליחים לשחרר סרטון שמצליח מאוד, לדוגמא אתגר מאוד מושך, ומוצאים עצמם בין לילה מעין כוכבי טיק טוק של ממש, עכשיו המשימה שלהם היא לשמר את איכות התוכן ולהשיג עוקבים אמיתיים.

תגובות ברחבי העולם

אולי בגלל שהתוכן בטיקטוק לא תמיד הולם, ואולי בגלל המעמד וההשפעה שיש לאפליקציה הזאת בכול רחבי העולם, פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים דווקא קוראים להחרים את טיק טוק ולהתעלם מהתוכן שמועלה שם, בין האנשים הללו ניתן למצוא לדוגמא את נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ולתקופות מסוימות גם מדינות במזרח, למרות שהוא דווקא הבית של הטיק טוק והמקום ממנו הוא שוחרר. למעט שונאי טיקטוק אלו, האפליקציה פשוט כבשה את העולם כולו והפכה למקום נוסף אשר משדר מסר ברור לכולם, מי שלא שם, לא קיים.

מה הופך שיר טיקטוק למוצלח?

אחת החידות הגדולות של העולם הוא מה הופך משהו לויראלי, מוצלח ומפורסם. גם בטיק טוק, קשה לשים את האצבע על הדברים אשר הופכים שיר לכלל עולמי, אך ישנם כמה מאפיינים שחוזרים על עצמם בכמה שירים מוצלחים שאולי אפשר ללמוד מהם כאשר ניגשים לכתוב או להקליט את השיר הבא שיכבוש את העולם דווקא דרך סרטון טיקטוק.

שירים נוסטלגיים

כחלק ממצעדי שירי טיקטוק, תוכלו פתאום לראות דווקא שירים נוסטלגיים שכנראה מוכרים לכם ממקומות אחרים ואפיל ומתקופות אחרות. ישנם כמה שירים נוסטלגיים של אמנים מוכרים אשר מצאו את דרכם שוב לתודעה הציבורית דרך האפליקציה. לרוב יהיו אלו שירים אשר מעבירים מסר מאוד ברור שקל וכיף לשחק אותו או להחיות אותו דרך סרטון קצר מה שמשתלב מעולה באתגר טיק טוק ויראלי וסוחף.

שירים עם דיבורים

הרבה משירי הטיקטוק הם דווקא שירים שמשולב בהם איזה שהוא משפט או דיבור ברור שלא כול כך מולחן. כאשר יש משפטים כאלו ניתן בקלות ובצחוק להדביק לדיבור תנועה או קטע משחק כלשהוא אשר גם כן, יכול להפוך לאתגר טיקטוק שכול אחד ירצה לחקות. כאשר משתמשים במילים בתור הליבה של הסרטון, ולאו דווקא בתור מה שרץ ברקע כדי להפוך אותו לכיפי, השיר הופך להיות הרבה יותר במרכז וצובר כך תאוצה של ממש.

שירים מתוקים וכיפיים

בעוד נדמה שהיום ז'אנרים אחרים יותר תפסו מקום בתודעה הציבורית ויש פחות מקום לקיטש כבד או לשירים מתוקים מדי, בטיק טוק דווקא השירים הללו יכולים לקבל במה טובה בשל כך שהם לעיתים מתאימים כמו כפפה ליד לסרטונים שרוצים לשדר מסר שכזה. באופן כללי, שירים שמשדרים אווירה מסוימת, מאפשרים ליוצר הסרטון להעצים את המסר שהוא רוצה להעביר דרך הסרטון ולגרום ליותר אנשים להתחבר אליו ולרצות לשתף ולחקות אותו.

אתגרי טיקטוק – הדרך של שיר להתפרסם

בסופו של דבר, אתגר ברשת חברתית הוא לא משהו שהומצא דרך האפליקציה הזאת אלא ניתן להצביע על אתגרים רבים שכבר ראו אור דרך אפליקציות אחרות, יותר באופן בו אדם מעלה סרטון ומאתגר ממש אנשים אחרים דרך תיוג לבצע את האתגר גם כן, לשתף ולהעלות. כאשר מדובר באתגרים באפליקצית טיק טוק הדבר מעט שונה ולאתגרים כאן יש מאפיינים אחרים.

  1. חיקוי של ריקוד – כאשר עולה שיר מסוים עם ריקוד מובנה בשיר, לדוגמא "לך לישון" של אנה זק ששוחרר ממש לאחרונה, כבר ברור כי מדובר בהזמנה לאתגר טיק טוק שהולך לכבוש את המדינה, וכאשר זאת מתאים, את העולם כולו. ריקודים שמבצעים אמנים בקליפים שלהם, מוצאים את דרכיהם אל עולם הטיק טוק דרך סרטון שמלווה כמובן בשיר הזה ובו אנשים מאותגרים לרקוד את הריקוד בשלמותו ולשתף.
  2. ביצוע מעשה מצחיק או אמיץ – סרטונים כאלו יכולים להופיע גם בפייסבוק לצורך העניין, אך נוחות העריכה והויראליות של הטיק טוק דווקא מושכים אתגרים מסוג זה אליה. סרטונים של אנשים עושים כול מיני דברים לא כול כך מובנים מאליהם, כמו דברים מאוד מצחיקים (לתת כאפה למישהו אחר בנסיבות מסוימות)מזמנים אנשים אחרים לחקות את המעשה, אך לא לשכוח לערוך את הסרטון עם השיר המתאים!
  3. אתגרי מענה – הטיקטוק מאפשר לערוך את הסרטון שלכם במקביל לסרטון של מישהו אחר, מה שמגדיל את החשיפה של הסרטון המקורי, אך גם מאפשר ליצור מעין דיאלוג בין שני הסרטונים. אתגרים רבים סובבים סביב המענה הזה, כלומר משתמש משחרר סרטון בו הוא שואל שאלות או מזמין אנשים לחקות אותו, ובעצם עריכת הסרטון במקביל יוצרים מענה על הסרטון ששוחרר.

שירים שהם קטעי קול והקלטות

תופעה מעניינת אשר נפוצה מאוד באפליקציית טיק טוק היא תופעה של סרטונים אשר מלווים דווקא במלל ולא בשיר. לדוגמא, אנשים עורכים סרטונים שבהם הם מדובבים על ידי קטע קול או הקלטה שנפוצה מאוד ברשת, או בעלת פוטנציאל להיות נפוצה ברשת. באופן הזה קטעי קול, ולאו דווקא שירים של ממש שניתן למצוא ביוטיוב, הופכים ויראליים מאוד ומושמעים שוב ושוב בקרב משתמשי טיק טוק בכול רחבי העולם.

יצירת תוכן "שיתפוס"

באם יש לכם שיר שאתם חושבים שיש לו פוטנציאל להיות שיר טיק טוק, אין זה מספיק על מנת לשחרר אותו לקוות שהקסם יתרחש. כול שיר שתפס תאוצה דרך האפליקציה לא עשה זאת לבד, אלא עם סרטון מתאים שמשך קהל רב לחקות את הסרטון, אך גם לראות אותו שוב ושוב ובלי לשים לב, להתמכר לשיר. על כן, עליכם תחילה לחשוב על תוכן מתאים שיתפוס את הקהל ויהפוך את הסרטון עצמו, ויחד איתו את השיר, לויראלי.

מומחים בטיקטוק

זאת אולי נשמעת כמו בדיחה שהתשובה עליה היא ילדים בגילאי 12, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לטיק טוק כוח אדיר שאין להרבה אפליקציות אחרות ועל כן, ידיעה כיצד לנצל אותו לטובתך יכולה לתרום רבות לעסק, למותג או לדמות שלך. על כן, ישנם מומחים של ממש בטיק טוק אשר יודעים כיצד הכי נכון ליצור תוכן, לשתף אותו וכמובן שולטים בשירי הטיק טוק ובטרנדים הפופולריים כיום, אלו יסייעו לכם לקבל את התמונה המלאה והמקצועית אודות השימוש.

תוכן של ידוענים

כנראה בשונה מאוד מהרשת אינסטגרם אשר בה ידוענים מחזיקים בעמודים מאוד מאוד פופולריים עם מיליוני עוקבים רק בשל היותם הם, כאשר מדובר בטיק טוק, אנשים חייבים גם להצמיד להכרה שלהם תוכן מספיק איכותי כך שירצו לעקוב אחריהם. בעוד באינסטגרם האנשים הפופולריים באמת הם אלו שגם פופולריים במציאות, בטיק טוק תוכלו לראות מאות מיליוני עוקבים לאנשים שבמציאות לא מוכרים כלל, אך נחשבים ככוכבי טיק טוק.

יש מקום להכל

למרות שמדובר באפליקציה אשר מאפשרת לשתף תוכן רק דרך סרטונים, היום כבר אפשר לראות כמעט כול דבר בטיקטוק. החל מפוליטיקאים אשר הבינו שכדי לגייס אהדה וחיבה מאנשים צעירים ואפילו ילדים עליהם לראות ולהיראות בטיק טוק, סרטונים שלהם מדברים, עושים דברים מצחיקים או אפילו רוקדים, כבר מופצים ברחבי הרשת, ותסמכו עליהם שיש מישהו שעומד מאחורי הקלעים ודואג שהתוכן באמת יתפוס תאוצה.

באם אתם מזמזמים כבר שבוע 10 שניות מתוך שיר ששמעתם כרקע לריקוד בטיק טוק, כדאי שתעברו על כמה ממצעדי שירי הטיק טוק המובילים כדאי למצוא את השיר שלכם, לכו תדעו, אולי אפילו תאהבו אותו יותר כשיר שלם וארוך למרות שוודאי כבר התרגלתם לשמוע אותו רק לכמה שניות ולצפות במקביל בריקוד מגניב ומושך אשר גרם לכם ללחוץ שוב ושוב על ריפליי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

זה אמנם מורכב להבין את הדור החדש, אבל מזל שאנחנו כאן להראות לך את כל המרכיבים.

    WhatsApp
    רוצים להזמין סדנת טיקטוק או שנקדם לכם את הטיקטוק? שלחו לנו הודעה עכשיו!
    דילוג לתוכן