Skip to content

טיקטוק כל מה שרציתם לדעת!

  • by
4.9/5 - (56 votes)

טיקטוק היא פלטפורמה שהגיעה אלינו היישר מסין בה ניתן  לערוך ולהעלות סרטוני תוכן קצרים בשלל קטגוריות  שונות כמו: ריקוד, שירה, אופנה ביוטי ועוד בתווך זמנים של 15 שניות ועד 60 שניות או לחלופין לבצע בה שידור לייב. טיקטוק נמצאת בבעלות החברה הסינית "Bytedance"  חברה שמוערכת במעל 100 מיליארד דולר ומתעסקת בעיקר בפיתוח אפליקציות , אלגוריתמים ובינה מלכותית.

בשנת 2018 טיקטוק רכשה את אפליקציית "מיוזיקלי"  אפליקציה אשר איחדה בין ריקוד לבין ליפ סינק ( התאמת תנועות השפתיים עם הקול) ואיחדה בין שניהם. דבר אשר הוביל את אפליקציית טיקטוק לכבוש את המקומות הראשונים בחנויות הורדות האפליקציות שבוע לאחד שבוע בממשקי האנדרואיד והאפל. לטיקטוק היום יש כ –  2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם וקיימת במעל 155 מדינות ותומכת ב – 75 שפות שונות.

אך זה לא הכל טיקטוק היא נותנת החסות הרשמית של טורניר יורו 2021

אחרי שכבשה את הסופרבול עם אתגר הטיקטוק בהובלת צ'ארלי ד'אמליו, טיקטוק ממשיכה לפעול ומכוונת היישר אל יורו 2021 לאחר שנדחה בשנה בעקבות משבר הקורונה טיקטוק הפכה לנותנת החסות הרשמית של הטורניר לשנת 2021 מה זה אומר בעצם? בפלטפורמה הדיגיטלית יוצגו מגוון רחב של תכנים לקידום הטורניר כמו: אפקטים במציאות רבודה, אתגרים, ולייבים תוך שימוש בטיקטוקרים מן השורה הראשונה.

טיקטוק משאירה אבק למתחרות הוותיקות בענף הרשתות החברתיות והמדיה החברתית כאשר השנה היא עקפה את המתחרים הוותיקים שלה  פייסבוק, אינסטגרם  וואצאפ בזמן השימוש באפליקציה וכל זאת אודות לממשק הידידותי והחדשני ושלה ובזכות האלגוריתם המיוחד של טיקטוק.

אז איך האלגוריתם של טיקטוק עובד?

טיקטוק עוקבת ומנתחת כל צעד שלנו באפליקציה ומציגה לנו תוכן דומה בפיצ'ר ה "FORYOU" (בשבילך) שהוא למעשה המסך הראשי שלנו בטיקטוק שם היא מציגה לנו תכנים של אנשים שלאו דווקא בחרנו לעקוב אחריהם לדוגמא: אם משתמש באפליקציית טיקטוק נוהג לצפות בתכנים מתחום המנטורינג ועוקב לצורך הדוגמא אחר מנטור A באפליקציה, האלגוריתם יחפש תכנים שדומים בתחום זה ויציג לו אותם באופן אוטומטי בפוריו פיד לדוגמא סרטון של המתחרה שלו מנטור B. האלגוריתם של טיקטוק בוחן כל משתמש לפי כמה קטגוריות ובניהם: האם צפיתם באותו הסרטון עד הסוף? האם צפיתם באותו הסרטון יותר מפעם אחת? האם הגבתם? נתתם לייק? שיתפתם אותו? וככל שביצעתם יותר פעולות בתחום מסוים כך התוכן שיוצג שלכם יהיה מדויק יותר או במילים פשוטות יותר, טיקטוק פשוט תציג לך את מה שמסקרן אותך וסרטונים מהתחום שאהבת..

בניגוד לאפליקציות כמו אינסטגרם ופייסבוק שמקדשות צבירת עוקבים וחברים כדי להגיע לכמות גבוה יותר של חשיפות טיקטוק הגיחה לשוק ושינתה את כללי המשחק.

 כיום טיקטוק היא האפליקציה היחידה בשוק שבה כל אחד יכול להפוך למותג במהירות ובקלות רק ע"י יצירת סרטון אחד טוב. למעשה כאשר מעלים סרטון לטיקטוק באופן ציבורי הוא מוצג גם לקהילת העוקבים אשר יצרם לעצמכם וגם מוצג בפיצ'ר ה – "פוריו" לאנשים שעשויים לאהוב את התוכן שלכם.  כאשר בכל פעם טיקטוק תציג את הסרטון שלכם לכמות מוגבלת של אנשים בפוריו לדוגמא: 100 אנשים אם במהלך החשיפה הראשונית שלכם בפוריו הסרטון שהעלתם קיבל מספר אינטראקציות גבוה (לייקים, תגובות, שיתופים, צפיות חוזרות) הסרטון שלכם ימשיך להיות מוצג לכמות גדולה יותר של אנשים לדוגמא בחשיפה השנייה הוא יגיע כבר ל – 300 אנשים וכך הלאה והלאה. אך זה לא תמיד עובד כך משתמשים רבים מדווחים כי טיקטוק נוהגת גם לקדם סרטונים ישנים ולהחזירם אל הפוריו ובכך החשיפה לתוכן שלנו כמשתמשים לא נעלמת אחרי ימים או שעות בודדות כמו ברשת הפייסבוק והאינסטגרם ובכך עובדת עבורנו.  

טיקטוק מאפשרת לכולם להצטרף אליה וגם שומרת על משתמשיה מקרוב

בניגוד לפלטפורמות אחרות טיקטוק אינה פונה רק לקהל הצעירים והמבוגרים אלה גם אל קהל הילדים ומספקת על הדרך "שקט נפשי" להורים באמצעות הגדרות הפרטיות המתקדמות שבפלטפורמה וע"י מערכות הסינון המתקדמות שלה שמורכבות מאלגוריתם חדשני שיודע לסנן תוכן שלא מציית לסטנדרטים המחמירים שלה וע"י אלפי בודקי תוכן אנושיים שבודקים סרטון אחר סרטון כדי לוודא שהאלגוריתם לא פספס שום דבר, ומה הם הסטנדרטים? טיקטוק אינה מעודדת אלימות, תוכן פורנוגרפי, שימוש בנשק והפרת זכויות יוצרים . ומחמירה עד כדי כך שגם אם השתמשת בסכין כדי לפתוח קופסה (לצורך סרטון אנבוקסינג) לדוגמא הסרטון שלך עלול להיחסם במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב? המשתמש שלך עלול להיחסם לצמיתות ביחד עם כל העוקבים והלייקים שצברת.  בנוסף לכך טיקטוק מאפשרת להורים להפעיל את פיצ'ר "בקרת הורים" שמאפשר להם להשתלט על חשבון הטיקטוק של ילדיהם, להיחשף לתוכן שמוצג להם, להחליט מה הם יוכלו לראות ומה לא ולהשבית את האופציה שיוכלו להגיב לילדיהם על הסרטון או לצמצם את החשיפה של התכנים שלהם למקורבים בלבד ולא לקהל הרחב.

האם עדיף לפתוח חשבון עסקי או חשבון יוצר בטיקטוק?

כמו בפלטפורמת האינסטגרם גם טיקטוק מציעה למשתמש 2 אפשרויות בחירה לפתיחת חשבון הראשונה היא פתיחת חשבון יוצר והשנייה היא פתיחת חשבון עסקי. נכון לרגע כתיבת שורות אלה ההמלצה הרווחת היא לבחור בחשבון יוצר ולא בחשבון עסקי ולאחר מכן לשדרג אותו לחשבון יוצר פרו (ללא עלות( וכך גם לזכות בשימוש מלא ברוב האפשרויות כמו שימוש מלא בתיקיית הסאונדים המלאה בטיקטוק ולא בתיקיה מצומצמת ולקבל חשיפה אורגנית גבוה משמעותית מאשר של חשבון עסקי וזאת מכיוון שרוב האנשים יעדיפו "תוכן מקורי" ולא תוכן "ממוסחר" וכמובן לקבל גישה לסטטיסטיקות של חשבון הטיקטוק שלכם ולדעת בדיוק מי הם העוקבים שלכם (נשים,גברים,אחר) מהם השעות בהם הם נמצאים באפליקציה ועוד כל מיני פיצ'רים מגניבים אחרים. אפליקצית טיקטוק משתנה במהירות מיום ליום ולכן אנו ממליצים ללמוד אותה באופן מקצועי ע"י סדנה או קורס בטרנד כדי לא לפספס כלום.

איך להוסיף קישור לאינסטגרם שלי בטיקטוק או ליוטיוב?

כיום טיקטוק מאפשרת להוסיף קישור לפלטפורמה אחרת בביו רק לאחר 1,000 עוקבים בחשבון שלך. כדי להגיע ל1,000 עוקבים במהירות אנו ממליצים לקחת את אחד הקורסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

זה אמנם מורכב להבין את הדור החדש, אבל מזל שאנחנו כאן להראות לך את כל המרכיבים.

    WhatsApp
    רוצים להזמין סדנת טיקטוק או שנקדם לכם את הטיקטוק? שלחו לנו הודעה עכשיו!
    דילוג לתוכן