Skip to content

פעילויות טיקטוק | סדנאות טיקטוק, הרצאות, ימי הולדת

  • by
5/5 - (1 vote)

כיום, אין ילד או ילדה שלא משתמשים באפליקציית טיקטוק, או לפחות מכירים. מי שעוד לא שמע על זה, זה הזמן! בקצרה – טיקטוק היא אפליקציה ורשת חברתית אינטרנטית המשמשת ליצירה ושיתוף סרטוני וידיאו קצרים בתחומים שונים (קומדיה, פרסום, ריקוד, חינוך ועוד..). עם הזמן שעובר ורץ, נראה כי האפליקציה מתפתחת ומתחדשת וניתן לעשות בה שימושים נוספים, לא רק להעביר את הזמן. באפליקציה קיימים גם סרטונים הווי וגם סרטונים עם מטרה גדולה יותר (סרטון מצחיק ומשעשע, וסרטון פרסום ושיווק). יום הולדת טיקטוק או סדנת טיקטוק, הן רק ההתחלה של מגוון האפשרויות. ייתכן ולכל אחד יכול להיות שימוש בטיקטוק, לא רק לילדים. בעל עסק שרוצה ללמד את העובדים שלו על האפליקציה, מנהל סושיאל שיכול ללמוד מהפיצ׳רים ומהאפשרויות הרבות בטיקטוק ולהשליך זאת על עולמו, לימוד והסבר להורים על האפליקציה שמשגעת את העולם ועוד ועוד ועוד. אז.. למה אתם מחכים? המשיכו לקרוא ותגלו עולם חדש שאולי לא הכרתם.

הדור של היום

התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, וגם היום ב2022, לא פוסחת על אף אחד. מילדים בגילאי יסודי, נוער ותיכוניסטים, סטודנטים, הורים ומבוגרים. כל אוכלוסייה פוגשת את הטכנולוגיה בצורה אחרת, ולא מדלגת על אף אחד. הטלפון הנייד מלווה את כל אחד מאיתנו בכל רגע ביום, הילדים והנוער במחשקים ורשתות חברתיות, וגם מבוגרים בעבודה או בהתעדכנות על מה היה היום. למרות כל החסרונות שצפים ומעלים דיונים רבים, לטכנולוגיה יתרונות רבים – שכדאי להכיר. האפליקציות החדישות היום, שחלקכם שמעתם וחלקכם לא, כמו הטיקטוק, מאפשרת הנאה ושעשוע לכל הדור הצעיר. מעבר לכך, האפליקציה יעילה לפרסומים ושיווק עסקים, מאפשרת לשתף תכנים עם העולם הווירטואלי ומעודדת יצירתיות. כיום, כל אדם/ ארגון/ חברה יכולים להיעזר בטיקטוק למטרותיהם ולהשתמש בו לצרכיהם, יותר ממה שחושבים.

פעילויות בטיקטוק לילדים

רוב הנוער משתמש בפלטפורמת הטיקטוק בעיקר כדי להעביר את הזמן, וקצת בשביל להשתעשע ולצחוק. האפליקציה בתחילה, נוצרה בעיקר כדי לשתף סרטונים משעשעים, לצלם ריקודים עם שירים שהופכים למוכרים מיד עם הפרסום. עם פיתוח האפליקציה והאפשרויות הנרחבות בה, עלו האפשרויות לשימושים נרחבים בעזרתה כמו יום הולדת טיקטוק לדוגמא. ניתן להיעזר באפליקציה עבור פעילות טיקטוק עם הילדים, הכוללת את השירים המוכרים, המצלמה והרשת החברתית. הנה כמה קווים מנחים שיעזרו לכם לחשוב על פעילויות טיקטוק מגניבות ומיוחדות לילדים:

  • להיטים בטיקטוק – כל מי שמתעסק ומשתמש באפליקציה פוגש בלהיטי הטיקטוק המתחדשים בכל עת. בכל כמה ימים, עולים שירים חדשים ברשת שהופכים לוויראליים בין רגע ומציפים את הרשת במגוון סרטונים וקליפים על בסיס השירים והמנגינות האלו. לפעמים השיר או השמע מתפרסם עקב היותו משעשע או מוכר, לפעמים השיר כבר יוצא עם ריקוד ותנועות מובנות. בעקבות כך, פעילות עם מוזיקת הטיקטוק היא דוגמה מופלאה לפעילות עם ילדים – תחרות שירים, מי מזהה ראשון, מי שר הכי הרבה ועוד מגוון אפשרויות.
  • ריקודים מהטיקטוק – הרבה מילדנו מכירים את הריקודים הפופולריים ברשת הטיקטוק. ריקודים מובנים ומוכרים על ידי ציבור וקהל היעד של האפליקציה מתפשטים ברשת ומחריבים את הפופולריות שלהם. כך, יכולים 2 אנשים מ2 קצוות העולם לרקוד ריקוד זהה ולהנות מהטכנולוגיה. ניתן להשתמש בריקודים בערבי ריקוד ופעילות טיקטוק לילדים, תחרות ריקודים או מסיבת ריקודים לצלילי השירים המוכרים ביום הולדת טיקטוק.
  • מיתוג טיקטוק – לטיקטוק סמל מוכר וידוע, במיוחד בקרב הילדים והנוער. ניתן להשתמש בסמל המוכר למיתוג וקישוט המסיבה, יום הולדת הטיקטוק או הפעילות המתוכננת לילדים. לדוגמא, עוגה עם קישוט או בעיצוב סמל הטיקטוק, אפשר להוסיף לה סימנים של תווים (כמו בטיקטוק עצמו), האשטאגים למיניהם ואת הפיצ׳רים באפליקציה (תגובה, לייב, הוספת סרטון חדש וכו). עוד דבר שירים את המסיבה הוא לבוש בצבעים המתאימים של הסמל ועיצוב הבגדים בהתאם, ניתן להדפיס על החולצות את הסמל עם השמות, או אפילו להדפיס במדפסת ביתית ולהדביק על החולצות. ניתן גם לקשט את כל הבית או המתחם בצבעים וקישוטים  מתאימים למותג, ולפזר את הסמל ברחבי המתחם. רעיון נחמד ומומלץ הוא בלונים. בלונים תמיד עושים שמח בלב, וקישוט הבית בבלונים בצבעי המותג של טיקטוק – ורוד, תכלת או כחול, לבן ושחור – ממש יעשו את העבודה ויעזרו למקום להיראות כאילו אתם בתוך האפליקציה עצמה.
  • למשקיעים – מי שממש רוצה ללכת עד הסוף, יכול להזמין לפעילות הטיקטוק או לחתן יום הולדת הטיקטוק את הכוכב האהוב עליו. כמו בכל תחום, מתגלים מידי פעם ידוענים וסלבריטאים שונים מתוך העניין והשימוש בתחום. לדוגמא בטיקטוק, קיימים המון נערים ונערות שהתפרסמו בטיקטוק והפכו לכוכבים, עם הרבה עוקבים ועם לא מעט השקעה על הדור שמאזין להם ורואה אותם. לכן, אם תרצו להפתיע או לפנק את בעל השמחה או את הילדים המוזמנים, תוכלו להזמין את אחד מכוכבי הטיקטוק שיגיע להרים את המסיבה ולשמח את הילדים.
  • יום הולדת טיקטוק לילדים – כחלק מאפשרויות לפעילויות הטיקטוק יום הולדת בסימן טיקטוק, עם עיצובים, מוזיקה וריקודים, שתשלב את כל מאפייני האפליקציה המוכרים יכולים לשמח מאוד את ילד יום ההולדת. ניתן להתאים את יום ההולדת בצללי הטיקטוק בהתחשב לכל ילד ולדברים שהוא אוהב באפליקציה עצמה.

הרצאות טיקטוק לארגונים

למי מכם שמרגיש שאינו מכיר מספיק את האפליקציה, ומרגיש קצת מאחור, זה בדיוק הפתרון! הרצאת טיקטוק לארגונים או לחברות, מלאת הסברים, דוגמאות ויתרונות, יכולה לסדר לכם את הראש ולעשות לכם קצת סדר. כיום קיימים מגוון נציגים שבקיאים בנושא ובכל הפיצ'רים באפליקציה ומגיעים להרצאות לחברות ועסקים שרוצים ללמוד יותר, כדי להבין מה הם מפספסים ואולי להצליח להיעזר בטיקטוק עבור העסק – פרסום, שיווק, פעילות ברשת ועוד ועוד. לא פחות חשוב, הרצאות טיקטוק להורים, שילדים מתעסקים באפליקציה כל היום ואינם מכירים אותה מספיק. ההרצאות נערכות לעיתים בזום או בפלטפורמה דומה, ומאפשרת לכל מי שמתעניין לצפות בה וללמוד. ההרצאה תפרט על היתרונות והחסרונות, הסכנות בשימוש באפליקציה, ותסביר על היצירתיות הנדרשת והכישרון שקיים בעולם הוירטואלי, מה שלא כולם מכירים. בנוסף, יהיו הרצאות שירדו לעומק הדברים ויפרטו על מה כל כך מושך באפליקציה שכל הנוער מכיר אותה, איך ניתן להשתמש בטיקטוק בדרך אסטרטגית לפיתוח ופרסום העסק, איך משתמשים באפליקציה ויוצרים סרטון טיקטוק, איך ניתן ללמוד דרך האפליקציה ואיך ניתן להוסיף אפקטים. מגוון ההצראות הקיימות היופ בשוק מפרטות על הטיקטוק ברמות שונות, לכן כל אחד שרוצה, יכול למצוא לעצמו את ההצראה המתאימה ולהנות ממנה.

קורס טיקטוק לבני נוער

בלי לנסות להיאבק בדור הטלפונים, המטרה היא להעשיר את הידע של הנוער ולכוון אותו למקומות הנכונים. בזמן האחרון הוקמו מספר קורסים והדרכות דווקא לבני הנוער, שאולי מכירים את האפליקציה או שחושבים שהם מכירים. הקורסים ילמדו את הנוער הספציפי שירצה ללמוד יותר על איך להיות משפיען וטיקטוקר מקצועי. קורסי הטיקטוק וההדרכות יתמקדו בניהול עמוד טיקטוק איכותי שיסחוף אחריו רבים, איך להגיע לכמה שיותר אנשים בכל העולם בפיצ׳ר שנקרא ׳פור יו׳, איך בכלל לעבור סרטונים ולצלם אותם באופן מקצועי עד כמה שניתן וכיצד לקבל את ההערכה על כל ההשקעה ברשת.

שיווק העסק שלכם בטיקטוק

נשמע מסובך? לא כל כך…

עולם השיווק המודרני לא הופך לקל יותר אמנם האינטרנט עוזר לחשיפה בפני קהל רחב יותר ורחוק יותר, אך כמונו יש עוד מגוון עסקים וחברות אשר מנסים באותן דרכים לפרסם ולשווק את העסק שלהם. אולי קצת יפתיע חלק מהאנשים, אך אפליקציית טיקטוק, אפליקציה חדישה שמשגעת את הרשת, יכולה לשמש בין היתר גם לפרסום עסקים ואנשים ברשת. לדוגמא, קיימת חברה אמריקאית שהכפילה את מכירותיה תוך 4 חודשים בלבד, וזאת הודות לשיווק המלהיב באפליקציית הטיקטוק. דוגמא נוספת היא רעיון נפלא של חברה מוכרת, שהשיקו קמפיין באמצעות האשטאג (מושג או מילה שבתחילתו שמים סולמית #) והגיעו למשתמשים רבים שהזדהו איתם והשתמשו בהאשטאג המדובר גם כן. בשביל להתחיל לשווק את העסק שלכם, עליכם לפתוח חשבון, בדומה לכל רשת חברתית אחרת ולהתחיל להשקיע בו. כמה שלבים, שלא שונים במיוחד מפרסום פרונטלי וישן –

  • עיצוב המותג – כמו בחנות ברחוב או אתר אינטרנט, גם חשבון הטיקטוק צריך להיראות טוב. התמונה, השם, התיאור וכל הפרטים הקטנים צריכים להיות מדויקים. הקו הדק בין פירוט והסבר לבין מלל ארוך ומשעמם, הוא האתגר. בנוסף, תמונת הפרופיל צריכה למשוך את העין של הצופה ולגרום לו להיכנס לחשבון, אם זה מותג מוכר או עיצוב חדש ומעניין.
  • עוקבים, או במילים אחרות לקוחות – כמו בכל עסק וחברה, הלקוחות שלה הם הדבר החשוב ביותר. גם בטיקטוק, יש לשים לב לכל עוקב ועוקב, ולדאוג לעניין הזה. כמו שלקוחות לא יגיעו אם הם לא יכירו את החנות או ישמעו עליה מחבר, כך גם העוקבים בטיקטוק. משתמשי האפליקציה יצטרכו לפגוש את העמוד שלכם או לשמוע עליו ממקום אחר, וכך יוכלו להיכנס ולהנות ממה שיש לכם להציע. חשוב לדעת מי הם העוקבים הרלוונטיים שלכם, איזה קהל יעד הוא הכי מחובר אליכם, וליצור תוכן שימשוך את האנשים שתרצו שיגיעו ויהפכו ללקוחות שלכם.
  • תוכן = מוצר – כמו מחוץ לרשתות החברתיות, לב העסק שלהם הוא המוצר. מה שאתם מביאים, יוצרים ומוכרים ללקוחות הוא הדבר הכי חשוב. גם כאן, בטיקטוק, התוכן והסרטונים שאתם מעלים הם הפנים שלהם והם מה שהקהל פוגש. לכן, חשוב מאוד להשקיע ולהיות יצירתיים, לחשוב בגדול ולעוף על עצמכם בכל מה שנוגע לתוכן בטיקטוק. שימו לב, הסרטונים בטיקטוק הם קצרים, בזמן הנתון אתם צריכים להספיק להגיד את כל מה שאתם רוצים ולהראות את מה שמעניין.
  • פעילות ואקטיביות – לא מספיק רק להיות קיימים. כמו חנות שלפעמים עושה השקות, סיילים ודבירם בסגנון, גם עמוד טיקטוק המפרסם חברה כלשהי צריך להיות אקטיבי. להפעיל את העוקבים על ידי משימות, שאלונים וכל דבר נוסף שעולה לכם בראש, העיקר שהעסק שלכם יהיה פעיל בטיקטוק כדי שאנשים יתעניינו בו.

העולם האינטרנטי – יתרונות לקשרים מרחוק

הרשתות החברתיות הם כבר כמה שנים טרנד חם, שלא דועך. ברשתות החברתיות ובאינטרנט בכללי, אין המון משמעות למיקום הגיאוגרפי. היתרונות בכך, הן התקשורת הפשוטה והקלה, הניתנת בלחיצת כפתור. באמצעות התקשורת הרשתית, במגוון אפליקציות ואתרים, יוכלו חברי משפחה מקצוות שונים של העולם, אנשי עסקים באותה החברה הפועלים ממדינות שונות, אולי אפילו שני ילדים שנפגשנו במחנה עולמי ויכולים לשמור על קשר בקלות רבה. גם הטיקטוק נכנס כאן.

הטיקטוק, אפליקציה עולמית וטרנדית, מאפשרת בין היתר לבצע ״דואט״ – דואט בטיקטוק הוא סרטון תגובה לגורם השני. כאשר משתמש מפרסם סרטון, ניתן להחזיר לו בדואט ולשתף עמו, ועם כל יתר המשתתפים, סרטון תגובה. הסרטון בדרך כלל יופיע משמאל לסרטון המקורי, ויהיה לו סאונד זהה לסרטון הראשון. זוהי רק דוגמא אחת מבין רבות שבעזרתה ניתן לתקשר עם אנשים אחרים בטיקטוק. דואט זה יכול לשמש עסק, המפרסם סרטון ומאפשר ללקוחות ולעוקבים שלו להחזיר בתגובה, כפרסומת ושיווק, וכך להפיץ את השמע עוד ועוד. אפשרות נוספת שאפליקציית הטיקטוק מאפשרת, היא לבצע ״לייב״. סרטון לייב, בשידור חי, הוא דרך מעניינת לנצל את הפלטפורמה למטרתכם. לייב נותן לכם את האפשרות לדבר, להציג, להסביר ולפרט על כל מה שתרצו שקשור לעסק שלכם, בזמן שכל העוקבים שלכם יכולים לצפות בשידור חי, להגיב ולהנות.

סדנאות ולימוד בטיקטוק

העולם הדיגיטלי מזמן עבר לסדנאות, הרצאות והסברים אונליין. קיימים היום קורסים שלמים שניתן ללמוד במחשב, אנשים מפרגנים ומעלים הסברים ולימוד בתחומים שונים לרשת, מה שמאפשר לקהל רחב לצפות בתוכן ולהנות גם. הטיקטוק, אפליקציית רשת חברתית המאפשרת להעלות סרטונים עם שמע לבחירה בזמנים שונים יכולים להתאים בדיוק לצורך הזה. אם יש לכם תחום שאתם מתעסקים בו, עסק שתרצו לפרסם וללמד את הקהל שלכם משהו מסוים, הטיקטוק יכול לעזור לכם מאוד בנושא. בהתאם למגוון התחומים בעולם המציאותי, גם בטיקטוק קיימות סדנאות למגוון אנשים, המותאמים לכל הגילאים ולכל המינים. כל מי שרוצה להעביר את הידע שלו ולשתף את העולם יכול, ויותר מכך – כל מי שרוצה ללמוד, להעשיר את הידע שלו ולקבל הסבירם מפורטים מאנשים שמבינים יכול לעשות זאת בקלות דרך האפליקציה.

מספר סדנאות והסברים הקיימים ביום בטיקטוק במגוון סרטונים ואפשרויות:

  • סדנאות בישול – רבים מחובבי הבישול אוהבים לצפות בסדנאות בישול חוץ מלקרוא מתכונים באינטרנט. מי שעצלן, או סתם אוהב להיות בבית ולבשל, יכול לעשות זאת בעזרת סדנאות הבישול בטיקטוק. אופים, טבחים ובשלנים (מתחילים או מקצועיים, זה מגיע לכולם) מצלמים את עצמכם בסרטון מושקע, ערוך, במתחם מתאים ועם הסבר מפורט על המנה שהם מכינים. כך בקלות, יוכל כל משתמש בטיקטוק, ללמוד איך להכין את המנה ולנסות אותה באותו הזמן מהבית שלו הפרטי. ככה פשוט, ככה נחמד.
  • סדנאות ריקוד – לרקדנים שבנינו, המתחילים או המתקדמים יותר, יוכלו להנות מסדנאות ריקודים דרך הטלפון. איך זה עובד? לעיתים יקח רקדן שיר שאוהב, או אפילו שיר מפורסם מהטיקטוק, וילמד צעד אחר צעד את התנועות הריקוד של השיר שבחר. כמובן שהכל יתועד ויצולם באיכות, ויעלה לעמוד הטיקטוק של הרקדן, כך שכל מי שרוצה ללמוד את הריקוד יוכל לעשות זאת בבית. היתרון בסרטון מוקלט שעלה לרשת החברתית, הוא שניתן לצפות בו כאינסוף פעמים. כך יוכלו גם המתחילים או המתקשים שבנינו, להתמיד ולחזור אחורה על הסרטון כמה פעמים, עד שילמדו לפרטי פרטים ובדיוק את הריקוד הנלמד.
  • הכנת קוקטייל – מי לא מצא את עצמו בערב בבית עם חברים, חושבים מה לעשות ולא מוצאים משהו מקורי. אז קחו רעיון! צפייה משותפת בסרטון בטיקטוק המסביר לפרטי פרטים הכנת קוקטייל מסוים, עם העמקה על ההיסטוריה ועל הרכיבים במשקה. הטיקטוקר בדרך כלל ירחיב על למה בחר דווקא בזה, ויערוך את הסרטון כך שיהיה מעניין לצפות בו, וכל רגע נחכה לחלק הבא. בסוף הסרטון, ישבו כל החברים עם משקה מצוין ביד, ויהנו מהידע החדש שרכשו על הכנת מתכון חדש לקוקטייל.
  • סדנאות יצירה – כל מי שאוהב יצירה, על כל גווניה (פיסול, ציור, הכנת מקרמה, קרמיקה תפירה וכו) יכול למצוא באפליקציה היצרתית טיקטוק את הסרטון שבעזרתו ילמד להכין את היצירה הבאה. דוגמא אחת מני רבים, סרטון המסביר איך להכין מקרמה לקישוט הבית. בעזרת הטיקטוק, תוכל המדריכה לצלם את הסרטון לפי איך שנוח לה, מקרוב או מרחוק, תוכל לערוך לקטעים הרלוונטים ולהתעכב על הדברים המסובכים יותר. לאחר שתעלה את הסרטון המוגמר לאפליקציה, יוכלו כל מי שאוהב מקרמה לצפות בסרטון וללמוד על יצירה חדשה שאולי לא הכיר. היתרון שצפייה בסרטון, בשונה מהסבר פרונטלי, הוא שניתן לעצור ולחזור לאחור בכל פעם שרק נרצה, כדי לחדד שלב או להבין לעומק יותר איך לבצע. כמובן שהמקרמה הוא רק דוגמא אחת של סדנאות טיקטוק, וקיימים מבחר סרטונים בנושאים שונים המלמדים איך להכין יצירה, בבית עם מה שקיים בבית.
  • לימוד גיטרה – כמעט כל ילד וילדה חוו שלב בחייהם שהם מנסים ללמוד גיטרה, בין אם בעזרת מדריך או לבד לפי שמיעה. חוץ מהאחוז מוכשרים שהצליחו והתמידו, ישנם כאלה שהחלום הקטן נשאר אצלם בלב. נשמח לספר להם, שבעזרת הטיקטוק (אפליקציית רשת חברתית המאפשרת לכל מי שרוצה לפרסם סרטון באורכים משתנים) יוכלו ללמוד מגוון שירים וכיצד לנגן אותם בגיטרה. מורים לגיטרה למיניהם, או סתם אנשים מוכשרים שרוצים לשתף עם הקהל הרחב בטיקטוק, מצלמים את עצמכם בקצבים שונים מלמדים שלב אחד שלב בנגינת השיר, תוך הסבר ודגש על הפרטים החשובים. לאחר שערכו בקלות יחסית את הסרטון והכניסו אליו את כל מה שחשוב בעניהם, יוכלו משתמשי הטיקטוק לצפות בסרטון כזה, אחד מיני רבים בסדנאות הטיקטוק, וללמוד לפי השלבים את ניגון השיר. כמובן שמבחר הסרטונים רחב וכך גם ככל הנראה מבחר השירים המתרוצצים להם באפליקציה.
  • סרטוני טריקים וטיפים בטכנולוגיה – אם כבר באפליקציה עסקינן, ואנחנו עמוק בתוך העולם הטכנולוגי, כדאי שתכירו חלק שלם בסדנאות הטיקטוק – טיפים וטריקים. רבים מן האנשים המתעסקים ביום יום במכשירים (טלפונים ולפטופים חדישים לדוגמא) משתפים מיוזמתם לקהל הרחב את הטריקים והדבירם החדשים שלמדו על המכשיר. לדוגמא, לאחר שדרוג גרסה באייפונים, עולים דברים חדשים וחידושים מעניינים, שהאזרח הפשוט לא בהכרח מכיר. כעת, יוכל כל משתמש טיקטוק לצפות בסרטונים אלו וללמוד עולם חדש וטיפים חדשים על המכשיר בו הוא משתמש ביום יום, ואולי יוכל לעייל ולשפר את השימוש בו שצורה דרמטית, רק באמצעות הציפייה בסרטון בטיקטוק. דוגמא נוספת היא סרטונים המלמדים קיצורי מקלדת ודברים שחשוב להכיר על תוכנות אופיס. אנשים המתמחים באופיס שבמחשב, יצלמו את עצמכם ואת מסך המחשב שלהם, תוך כדי שהם מפרטים על קיצורי מקלדת שיכולים לעזור מאוד ביום יום, או מדגישים פרטים חשובים שלא ידענו על התוכנות שכולנו משתמשים בהם בחיים (וורד, אקסל ופאוורפוינט). קשה לקלוט את זה, אבל בדור מתקדם כמו שלנו, ניתן להעשיר את הידע וללמוד המון גם מאפליקציית סרטונים ורשת חברתית.
  • סדנאות ולימודי תרגילי ספורט – בתקופה האחרונה, ובעיקר בעידן הקורונה, עברו הרבה מהספורטאים המקצועיים והחובבים להתאמן דרך המסכים. אמנם יש כאלה שרואים רק חסרונות, אבל קיימים גם יתרונות רבים. העיקרי בהם או חיסכון בזמן, אין צורך לנסוע ולהגיע לסטודיו או לפארק האימון, ניתן לעשות זאת מהבית ולהשקיע בהתאם. מאמני כושר רבים, המבינים את החשיבות בדיוק התרגילים וההסבר המדויק כדי לא להזיק לגוף, מפרסמים את עצמכם בסדנאות טיקטוק או סרטונים קצרצרים המדגימים איך לעשות תרגיל ספציפי או אימון שלם. לדוגמא, מדריך כושר מקצועי, שמעבר לאימונים הפרונטליים שהוא מעביר, משתף את הידע הרחב והמקצועי שלו בטיקטוק. המאמן יכול לבחור לדוגמא תרגילים שעובדים ומשפרים את שרירי הבטן, ולערוך סרטון קצר אך ענייני שמסביר ומפרט אילו תרגילים מומלצים. כך, יוכל כל אחד בביתו, לעקוב אחר ההוראות, כמה זמן לעשות כל תרגיל, כמה חזרות, איפה עלולים להרגיש את הכאב ופרטים נוספים שחשוב שנדע. קשה לחבר את הנקודות, אבל כך נוכל להתאמן בבית, באיכות זהה לאימונים פרונטליים, ולשתף אחד את השני בחוויה שעברנו.

איך מתארגנים לסדנת טיקטוק?

שאלה גדולה שעולה לא מעט בנושא הזה – איך מתארגנים לסדנת טיקטוק? אז יש מספר שלבים שכדאי להכיר. בשלב הראשון, מי שרוצה להעביר סדנת טיקטוק צריך לבחור את הנושא ולדייק אותו. בחירת הנושא צריכה להיות בכוד ראש, תחילה ממוקדמת ומכוונת לנושא אחד, ולאחר מכן יכולה להתפתח ולגדול. אלרח בחירת הנושא, על המעביר ללמוד את כל הנושא, להיות בקיא בפרטים הקטנים כדי לדעת לענות על שאלות ולהיות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. לאחר שיש נושא, והוא נלמד בצורה טובה ביותר, השלב הבא הוא בחירת המקום. כעת, השלבים מתחלקים לשני תחומים – סדנה בטיקטוק (כלומר, סרטונים מצולמים על ידי המעביר או על ידי טיקטוקר, ערוכים בצורה טובה ומשווקים בהתאם. ניתן להעלות את הסדנה לטיקטוק או לבצע אותה בלייב) וסדנה פרונטלית המתחילה בטיקטוק (אדם שהתפרסם בטיקטוק, בין אם טיקטוקר או בין אם בחר לפרסם את העסק שלו ואת התחביבים שלו, ובוחר להזמין אנשים ללמוד ממנו את התחום שהוא טוב בו). בשני המקרים של שתי הסדנאות, יש לבחור מיקום לסדנה. אם מדובר בסדנה בטיקטוק, עדיין יש צורך לבחור סטודיו או חדר מעוצב בהתאם לתוכן שיועבר בו. אם אין לכם מקום כזה, זה הזמן להתחיל לעצב את חדר המשחקים או המחסן שיש לכם בבית. אם מדובר שסדנה פרונטלית עם אנשים, יש לבחור מקום שמתאים לסדנה. מקום מעוצב בהתאם אם האביזרים המתאימים, מקום מרכזי שאנשים יוכלו להגיע אליו בקלות, מתחם מספיק גדול ומרווח אך סגור ואינטימי כמו הסדנה. לאחר שיש לנו נושא נבחר ומקום צילום או מפגש, אנחנו כבר בחצי הדרך. השלב הבא, מהחשובים ביותר, פרסום ושיווק הסדנה. גם אם הסדנה לא מהווה בשבילכם מקור פרנסה, חשוב לדעת איך לפרסם אותה על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים ולהחזיר לנפש שלכם על ההשקעה שלכם. מומלץ מאוד לחשוב על רעיון לסרטון פרסום ענייני, שיתפוס את העיניים לצופים ויגרום להם להגיע ולהשתתף. חשוב לזכור, לעיתים נושא הסדנה יהיה רלוונטי לקהל יעד ספציפי, וצריך לדעת למי לפנות. אם לאנשים שאוהבים לבשל, לרקדנים או לאנשים שאוהבים להתאמן. חשוב לדעת ולזכור לפנות לקהל היעד, ולא לפנות סתם לאנשים שפחות יתעניינו. בסרטון הפרסום יש לכתוב שעה ותאריך, ומיקום אם מדובר בסדנה פרונטלית. כעת מה שנותר לכם הוא להתארגן לסדנה. לראות שכל הדברים מוכנים, שאתם יודעים מה סדר הדברים ומה קורה בכל שלב. כשמגיע היום, כל שנותר הוא להתארגן, להתלבש ולהתגנדר בהתאם (רק מי שאוהב ורוצה) ולקבל את הקהל בשמחה ובאושר. את שלב הסדנה אין מה לפרט, כל אחד יעביר אותה בצורה שהוא רוצה והוא בחר. טיפ נוסף, מומלץ מאוד לתת פידבק לאחר הסדנה, לספר איך היה מהחוויה שלכם, לספר מה ראיתם והרגשתם מצד הקהל, ואולי לספר על סדנאות נוספות שיהיו בהמשך (אם יש לכם כאלה). ארגון סדנת טיקטוק הוא לא דבר פשוט, יש לא מעט שלבים וחשוב לשים לב לפרטים הקטנים. למרות זאת, כל אחד יכול לעשות זאת! כן כן, גם אתם! כל מי שיש בליבו נושא שחשוב לו ורוצה לשתף את העולם בו, יכול לעשות זאת בעזרת הטיקטוק, ולהגיע לכל נקודה בעולם.

הדרכות טיקטוק ומנהלי סושיאל מדיה

כיום, העבודה ברשתות החברתיות הפכה ליותר ויותר רצינית. פלטפורמת הטיקטוק מאפשרת לבצע הרצאות טיקטוק, הדרכות ולימודים ברשת החברתית בצורה הטובה והנוחה ביותר. דוגמא קלאסית של הדרכה בטיקטוק היא עבור מנהלי סושיאל מדיה לחברות שונות. מנהל סושיאל הוא תפקיד הקיים כיום כמעט בכל עסק הפועל גם בעולם האינטרנטי. תפקידו של מנהל הסושיאל הוא לנהל ולתפעל את הפעילות השיווקית המתרחשת ברשתות החברתיות השונות, בתור נציג העסק שלכם. תפקיד זה הפך למקצוע, והוא דורש מעבר לכתיבה יפה והתנהלות טכנולוגית מתקדמת. באמצעות אפליקציית הטיקטוק ניתן להדריך תפקידנים ברשתות החברתיות, לתת דוגמאות על חשיבות התוכן, קידום קמפיינים, ניהול שיח מול לקוחות וניהול הדיגיטל באופן כללי.

לסיכום,

עולם הרשתות החברתיות הוא כבר לא כמו שהיה פעם. אנשים מגלים אותו ונסחפים אחריו. בעולם הרשתות החברתיות ניתן לעשות הכל, ללמוד וללמד, לגלות דברים חדשים ולשווק את העסק שלכם. מעבר לכך, ניתן לחוות ולהנות מכל האפשרויות הכרוכות באפליקציות. בתקופה האחרונה קיים טרנד חם וחזק, בעיקר בקרב הילדים ונוער אך לא רק, של אפליקציית הטיקטוק. האפליקציה היא רשת חברתית לכל דבר ועניין, שכל כולה סרטונים. המשתמשים יכולים כמובן לצפות, אך גם להכין סרטונים מגניבים, עם שמעים מוכנים או מקוריים, פילטרים ופיצ׳רים שיש רק בטיקטוק, ולפרסם את התוצר שלהם לקהל הרחב. חלק מאוד פשוט – ככל שהתוכן מעניין יותר וגורם לאנשים לצפות בו, כך נוצרים יותר עוקבים והעמוד הופך לוויראלי. מעין כדור שלג. חשוב להכיר שבעזרתם הטיקטוק ניתן לעשות דברים חדישים ומרגשים, שלא שבהכרח פרצו באפליקציות העכשוויות. דוגמא גדולה היא פרסום ושיווק לעסקים. כל בעל עסק שיפתח עמוד טיקטוק יוכל יחסית בקלות להיעזר באפליקציה ולפרסם את העסק שלו בסרטון, עם שמע לבחירתו ותוכן שהוא בונה. דוגמאות נוספות הן סדנאות בטיקטוק – מכל התחומים וכל הנושאים. כל מי שאוהב תחום מסוים שמעסיק אותו, ורוצה לשתף אותו עם הקהל הרחב מוזמן לעשות זאת בשמחה. משתמשים מפרסים סדנאות והרצאות של עצמכם בטיקטוק, מלמדים משהו חדש או מציגים מוצר שלא הכרנו. כך כל המשתמשים זוכים ללמוד ולהעשיר את הידע שלכם וגם להנות תוך כדי. דבר מדהים נוסף באפליקציה הם ״הלייב״ וה״דואט״ שקיימים. בעזרתם שני הפיצ׳רים האלו, תוכלו להיות קשר עם אנשים מהקצה השני של העולם. אם זה לטובת עסקים, שיתוף פעולה או סתם היכרות, תוכלו להגיב בסרטון, במילים או להצטרף לסרטון לייב של מישהו שגר רחוק מכם. בנוסף, כל עולם הילדים בטיקטוק מתעצם עוד ועוד. דבר שמאוד אופייני לתקופה הוא פעילויות טיקטוק וימי הולדת טיקטוק שמציפים את הרשת. ימי הולדת ממותגים טיקטוק, בצבעים וכל המסביב, או פעילויות המתבססות על השירים והריקודים של האפליקציה ומשגעות את הילדים. דוגמאות נוספות, שלא פורטו בכתבה זו, הם פעילויות טיקטוק בבתי הספר או לימודי טיקטוק אישיים לפי בחירה ורמה. שורה תחתונה, טיקטוק היא אחת מהרשתות החברתיות המובילות כיום בשוק, בעולם ובישראל. כמעט ולא קיים ילד או ילדה עם מכשיר סלולרי טלפון חכם שלא מכיר ואפילו משתמש באפליקציה. באפליקציה ניתן לצפות ולהעלות תכנים, חלקם לבידור ושעשוע בלבד, וחלקם עם תכלית עמוקה יותר (העלאת מודעות, פרסום ושיווק, הרצאות ולימוד). לכן, אם אחת מהאופציות בכתבה מצאה חן בעינכם ואתם אולי חוששים לבצע אותה, אל תחששו! לכו עם הלב, תעשו את השלבים ואת ההמלצות שניתנו כאן, ותוכלו להנות מעולם שלם וחדש של פעילויות בעזרת הטיקטוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

זה אמנם מורכב להבין את הדור החדש, אבל מזל שאנחנו כאן להראות לך את כל המרכיבים.

    WhatsApp
    רוצים להזמין סדנת טיקטוק או שנקדם לכם את הטיקטוק? שלחו לנו הודעה עכשיו!
    דילוג לתוכן