Skip to content

איך עורכים סרטון בטיקטוק

  • by
5/5 - (1 vote)

עריכת סרטונים בטיקטוק

אם אתם גולשים נלהבים באפליקצית טיקטוק אתם ודאי שואלים את עצמכם לא פעם ולא פעמיים – וואו, איך הם ערכו את הסרטון הזה ככה? המוזיקה ברקע, הקצב של הווידאו שמורץ והקיטועים שיוצרים דווקא זרימה טובה של הסרטון, הם אלו שהופכים סרטון לסרטון ויראלי ויחד איתו מביאים כמובן מעריצים ועם הזמן גם כסף. איך עורכים סרטונים בצורה מקצועית? מה הסודות של כול הכוכבים הכי טובים?

חושבים על רעיון

עוד לפי שמתחילים בכלל לחשוב על ערכית הסרטון ועל הכיתוב שתעלו איתו, כדאי קודם כול לחשוב על רעיון טוב לסרטון, וככול שהוא יהיה יותר חדשני ומגניב, כך מוטב. גם העריכה הכי טובה בעולם כנראה שלא תוכל להפוך סרטון משעמם ונפוץ לויראלי ועל כן, חשוב לגבש תחילה רעיון. תוכלו להתמקד בתחביב שאתם טובים בו, או פשוט בתוכן שימשוך אנשים מכך שהוא יהיה מכנה משותף בין קבוצה גדולה.

שואבים השראה

למרות שהאפליקציה כבר הגיעה לסדר גודל עולמי ומועלים אליה כמות אדירה של סרטונים בכול יום, עדיין ישנם כול מיני מאפיינים אשר קושרים בין הרבה מהסרטונים שדווקא הופכים לפופולריים וצוברים תאוצה. גם אם אתם לא חסידים גדולים של האפליקציה, אם אתם רוצים ליצור סרטון שיתפוס, כדאי כן לשוטט באפליקציה ולראות דברים שאנשים אחרים עשו שכן קיבלו את האהדה שאתם מחפשים.

  1. שיר טיקטוק – ראשית, שירי טיקטוק הם בין הדברים שהופכים סרטונים לוויראלים, אם אתם מחפשים להתפרסם לדוגמא דרך האפליקציה, אולי כדאי לכם כן להתחיל בביצוע אתגרי טיקטוק על רקע שירים מוצלחים.
  2. שילוב אנשים אחרים – גם אם אתם זאבים בודדים, לעיתים ישנם אתגרים או סרטונים אשר פשוט חובה לעשות אותם עם מישהו אחר. מצאו לכם פרטנר שאתם סומכים עליו, אך גם כזה שמצטלם טוב ויודע את העבודה, לעיתים כאשר רואים שני אנשים לדוגמא, ניתן לענות על יותר אתגרים ולמלא יותר את הסרטון.
  3. עשו את זה לפני – אולי בשונה מכול רשת חברתית אחרת, בטיקטוק כאשר אתם עושים דבר שכבר עשו לפניכם אתם דווקא יודעים שאתם עושים בסדר. אולי כדאי לכם בתור התחלה לנסות לערוך סרטונים אשר כבר אחרים עשו כדי לנסות להגיע לרמת עריכה שכזאת טרם אתם משחררים סרטון שלכם לרשת.

העלאת תוכן לאפליקציה

חשוב לדעת כי יש שתי דרכים לעלות תוכן לאפליקציה וכול אחת אמורה לשרת מטרה אחרת כאשר ניגשים להעלות תוכן. ראשית, תוכלו לצלם ישירות בתוך האפליקציה ולאחר מכן גם לערוך את הסרטון עם הכלים שטיקטוק מציעה, אך אם אתם מעדיפים לערוך זאת בשיטה אחרת בהחלט ניתן, תוכלו גם לבחור להעלות תוכן אשר ערכתם בתוכנה אחרת וכעת אתם רוצים לשתף למשתמש שלכם בטיק טוק.

עריכה בתוך האפליקציה

בדומה לאינסטגרם אשר בתחילת דרכה שימשה לא רק שרשת חברתית אלא כאפליקציה לעיצוב תמונות של ממש, גם טיק טוק מאפשרת לעשות זאת. כאשר רוצים להעלות סרטון ניתן לערוך כבר ממש בתוך האפליקציה מבלי להשתמש בתוכנות חיצוניות. בעצם ההקלטה כולה מתבצעת בתוך האפליקציה בזמן אמת, על כן, התאמנו מראש על מה שאתם הולכים לצלם כדי שתוכלו כבר לגשת לעריכה לאחר הצילום הראשון.

שירי טיקטוק עושים את הסרטון

אין סרטון מוצלח בטיקטוק בלי שיר קליט וכיפי ברקע, עד כדי כך ששירים כבר מקבלים עצמאות משלהם בתור כוכבי טיק טוק, ניתן כיום לראות שירים רבים ששוחררו לפני זמן רב והיום עושים קאמבק דרך האפליקציה, או כאלו של אמנים לא מוכרים כלל שעקב סרטון של כוכב טיקטוק כלשהוא הופכים לויראלים ומככבים בהמון סרטונים שמופצים ברשת לקהל המשתמשים העולמי.

מהירות הסרטון

ודאי שמתם לב כי סרטוני טיקטוק לרוב לא באמת רצים במהירות המציאותית שלהם, דווקא מהירות מהירה מהרגיל היא זאת שהופכת את הסרטון לכיפי מאוד וקליל. כאשר אתם רואים סרטון של ריקוד לדוגמא, הבחינו היטב האם הריקוד מופעל במהירות גבוהה יותר (מה שלרוב אכן קורה), ודעו להתאים את המהירות המתאימה שתחמיא ביותר לסרטון שלכם.

עיצובים ותוספות

על גבי הסרטון, ניתן להוסיף כול מיני תוספות ויזואליות אשר יכולות לתמוך בתוכן שמועבר בסרטון או להשתלב ולהיראות כאילו הן נמצאות שם במציאות. ההוספה של האלמנטים הללו קורית גם כן בתוך האפליקציה. ודאו כי אתם מוסיפים רק דברים שמחמיאים לסרטון ולא מעמיסים עליו כך שהוא עדיי יראה סרטון מקצועי ולא משהו חובבני שעשו ילדים לדוגמא.

אפקטים

בסופו של דבר מדובר בסרטון ולא בתמונה, על כן מעבר למהירות שלו, ניתן לשלוט בדברים נוספים שמשנים את הסרטון כפי שהוא צולם במקור ואולי דווקא משפרים אותו. מאוד נפוץ בטיק טוק לדוגמא, בהמשך לשירים הרקע, לעשות כול מיני אפקטים קוליים, אך ניתן לבחור גם להוסיף אפקטים לוידאו עצמו, לדוגמא שינוי הצבע או הבהירות של מה שצולם כדי לשפר את האיכות.

כיתוב

בשונה מפייסבוק הדבר שבאמת חשוב כאשר מעלים תוכן לטיק טוק הוא הסרטון ולאחר מכן השיר ברקע. אך עדיין תצטרכו להוסיף מלל עם הסרטון, חשבו גם על איזה מלל אתם עומדים להוסיף כך שהוא ישאיר טעם של עוד למי שעוד לא צפה בסרטון ורק קורא את המלל, אך גם יקדם את מה שהסרטון מנסה להעביר. זאת נכון גם בעבור תיוגים או התייחסויות שיש לכם בסרטון למשתמשים אחרים או לתיוגים אחרים.

עריכה מחוץ לאפליקציה

טיק טוק מחזיקה בהרבה חידושים אך אין ספק שעריכת סרטונים הוא לא דבר שהיא המציאה ועל כן, גם לא היחידה שמחזיקה בו. אם אתם מעוניינים ליצור עריכה מקצועית ועמוקה יותר, תוכלו דווקא לבצע את העריכה מחוץ לאפליקציה בפלטפורמות אחרות. אמנם טיקטוק מציעה חוויה די כוללת של עיצוב ועריכה, אך ישנן תוכנות מקצועיות בהרבה שיתנו לכם יותר כלים ואפשרויות להתעסק עם הסרטון שלכם.

השקעה בצילום טרם העריכה

כפי שכבר ציינו, גם עריכה טובה מאוד לא תצליח בהכרח לכפר על פגמים בסרטון שצולם מראש, ועל כן, חשוב להשקיע גם בצילום עצמו של הסרטון עוד טרם העיצוב שלו. אתם ודאי מכירים את המנורה המיוחדת שמשמשת כוכבי טיק טוק, אך לא בכך הדבר מסתיים, ישנם דברים נוספים שחשוב להתייחס אליהם ולארגן עוד טרם הצילום, דברים שלא יהיה ניתן להוסיף מאוחר יותר בעריכה.

לבוש ואיפור

ישנם הרבה סרטונים אשר מנסים לשדר כאילו צילמו אותם בספונטניות הרגע בחדר, אך אם תתעמקו תבינו שכנראה יש חשיבה רבה גם מאחורי הלבוש והאיפור. אם אתם מחקים סרטון קיים כחלק מאתגר טיקטוק לדוגמא, חקרו אילו בגדים אנשים לובשים בעת האתגר ונסו לשאוב השראה. אם אתם מצלמים סרטון חדש שלכם, אל תקחו כמובן מאליו לבישת פיג'מה או אפילו בגד מאוד יוקרתי, השקיעו מחשבה גם בהחלטה מה ללבוש כדי לשרת את המטרה שלכם בצורה הטובה ביותר.

מיקום המצלמה או הטלפון

אין דבר רע בלצלם את הסרטון מהטלפון הנייד שלכם לעומת מצלמה מקצועית, כוכבי טיק טוק רבים התפרסמו וממשיכים להחזיק את העמוד שלהם רק על בסיס צילום מהנייד, אך אם אתם בוחרים לעשות זאת, חשוב להבין כיצד הכי נכון למקם את הטלפון. חשוב על הזווית המתאימה ביותר וכללו התייחסות לאור, מפגעים בדרך, אנשים שנכנסים לפריים.

בחירת רקע וסטינג

סרטון של ריקוד פשוט לדוגמא יכול להיות מצולם על כל רקע שהוא, ודווקא בטיק טוק נדמה כי ככול שהרקע אותנטי יותר כך הסרטון תופס יותר תאוצה. לדוגמא, צילום בתוך החדר שלכם יכול להיות רקע טוב ולעיתים הרקע המתבקש לאתגרים מסוימים אך אם אכן החלטתם לצלם זאת בבית שלכם, ודאו שהפריים נקי יחסית כך שיוכלו להתמקד בכם וכמובן שלא מופיעים דברים שלא תרצו שיתפרסמו באופן רחב.

חזרות חזרות חזרות

גם אם אתם רואים סרטון שנראה כאילו בא לכוכב טיק טוק כזה או אחר בקלות, אתם ודאי לא יודעים כמה הם התאמנו עליו טרם הוא הועלה והתשובה היא שכנראה שדי הרבה זמן. אם אתם רוצים לדוגמא להעלות סרטון שלכם רוקדים לצלילי שירי טיק טוק מוכר, דאגו לבצע קודם חזרות רבות אך לא רק מול המראה, אלא גם מול המצלמה על מנת לוודא שהכול מצטלם בצורה טובה שתהיה נעימה לאחר מכן לצפות. יכול להיות שאחד הטייקים שתעשו יהיה אפילו הטייק שבסוף תבחרו, אך חשוב שיהיה לכם מאגר כדי שלא תלכו פשוט על ברירת המחדל.

מכירים את האפליקציה

טיפ חשוב מאוד הוא להבין שמדובר באפליקציה מיוחדת עם מעין חוקים לא כתובים משלה. לדוגמא, למרות שאפשר להעלות סרטונים באורך של 3 דקות, זאת פחות מקובל ודווקא הסרטונים קצרים יותר לרוב הם אלו שבאמת הופכים אהודים ואהובים. לכן, חשוב להכיר את האפליקציה לעומק טרם מנסים להיכנס ולהשפיע עליה, ככול שתראו יותר סרטונים ככה תבינו יותר מה פופולרי באפקליציה ומה כדאי לשלב או לחקות, אך אל תראו יותר מדי, שלא תאבדו את היצירתיות שלכם!

עזרה מאנשי מקצוע

אם אתם מעוניינים בסרטון אשר יקפיץ לכם את הקריירה או ישווק את העסק שלכם, שקלו בכובד ראש לא לצלם ולערוך זאת בעצמכם אלא להיעזר באנשי מקצוע. למרות שמדובר ברשת חברתית, אי אפשר להתכחש לכוח שיש לה ברחבי העולם, ועל כן, גופים רבים מציעים עזרה ביצירת ועריכת סרטונים אשר ישיגו את המטרה שלשמה הם נוצרים ויגייסו לקוחות, עוקבים או פשוט אהדה למי שמשתף את התוכן.

מתייעצים ושואלים

אם אתם מעדיפים לא לערב אנשי מקצוע מכול מיני סיבות, תוכלו לבחור דווקא בערוץ של ייעוץ עם חברים שאתם סומכים עליהם. צלמו כמה טייקים, ערכו אותם, ולאחר מכן הראו לאנשים אחרים עוד לפני שאתם מעלים זאת לרשת. בקשו חוות דעת ועצות כיצד אפשר לשפר את העריכה, או אפילו את הסרטון כולו וזכרו כי בסופו של דבר מדובר בתוכן שאתם מעלים ולכן אתם קודם כול צריכים להיות מרוצים ממנו לא משנה מה אחרים אומרים.

עריכת סרטוני טיק טוק לא חייבת להיות משהו של מקצוענים ומטרתה של האפליקציה בין היתר היא אכן לשדר שכול אחד יכול. אך אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם בדרך הנכונה, אולי דווקא כדאי לכם לפנות לקבל סיוע מאיש מקצוע ולוודא שאתם אכן מעלים את הסרטון בעריכה הטובה ביותר שיכולתם להגיע אליה. גם סרטונים שנראים עם עריכה תמימה בטיק טוק, יכולים להיות דווקא כאלו אשר הושקעה מאחוריהם המון מחשבה ועבודה קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר

זה אמנם מורכב להבין את הדור החדש, אבל מזל שאנחנו כאן להראות לך את כל המרכיבים.

    WhatsApp
    רוצים להזמין סדנת טיקטוק או שנקדם לכם את הטיקטוק? שלחו לנו הודעה עכשיו!
    דילוג לתוכן